onsdag 25 mars 2009

Skafferiet i ansiktet


Det verkar vara en trendgrej att göra sina egna skrubbkrämer, av råsocker och havregryn och annat som kan "riva till" lite i skinnet. Och recept efter recept dyker upp på "Vaniljdoftande sockerskrubb" och "Havremättad hudmat" osv. Bra - för den som orkar hålla på. Jag har minsann provat och med den följden att badrummet blev täckt av havreflingor och jag kände mig alldeles otroligt ofräsch med socker i håret. Ladies, jag säger bara en sak: skrubbhandske, frottehandduk och en ordentlig skrubbkräm. Det är allt som behövs. Ingen mat i ansiktet för mig iallafall!

5 kommentarer:

Gullan sa...

Ja likadant har jag funderat över det där tipset med att skrubba celluliterna med kaffesump. Inte nog med att det verkar "meckigt", inte kan det väl vara bra att skölja ner massa kaffesump i avloppet? Eller vad tror du?

Muffin sa...

Nej, det tror jag inte är så bra. Slammar nog igen rätt så bra kan jag tänka!

Gullan sa...

Precis min tanke, alltså tänker jag INTE prova det :)

Jo, jag har lagt till din blogg i min blogglista om det är ok!

Muffin sa...

Då lägger jag till dig till min!

Gullan sa...

Åh, tack :)